Ośrodek

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 7 w Warszawie został powołany do życia uchwałą Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 28 czerwca 2007 roku (Uchwała Nr XII/363/2007). Placówka formalnie funkcjonuje od 1 września 2007 r. i mieści się w budynku dawnego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 5. Ośrodek przeznaczony jest dla chłopców i dziewcząt w normie intelektualnej, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, borykających się z trudnościami w nauce i problemami wychowawczymi.

Organem prowadzącym Ośrodek jest Biuro Edukacji Urzędu m. st. Warszawy, natomiast nadzór pedagogiczny nad działalnością ośrodka sprawuje Kuratorium Oświaty w Warszawie.

Głównym zadaniem Ośrodka jest prowadzenie wszechstronnych działań wychowawczych i edukacyjnych, udzielanie wsparcia w ramach pomocy psychologicznej i pedagogicznej, a także pracy z rodziną. Celem tych oddziaływań jest readaptacja społeczna naszych wychowanków oraz przygotowanie ich do samodzielnego funkcjonowania po opuszczeniu placówki w środowisku lokalnym.

Ośrodek zapewnia podopiecznym odpowiednie warunki pobytu, nauki i kształtowania własnych potencjalnych zainteresowań, ale przede wszystkim kształtujemy umiejętność funkcjonowania w społeczeństwie, pomagamy rozwiązywać problemy rodzinne i środowiskowe, udzielamy wsparcia o charakterze socjoterapeutycznym. Rozwijamy sportowe pasje uczniów realizując podstawową dla ośrodka ideę resocjalizacji przez sport.

Warunkiem przyjęcia kandydata / kandydatki do ośrodka i szkół wchodzących w jego struktury jest posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym, wydanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną właściwą dla szkoły, do której wcześniej uczęszczał uczeń.

W skład Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii Nr 7 wchodzą: Szkoła Podstawowa Nr 348 oraz Branżowa Szkoła I stopnia Nr 63 oraz internat ośrodka. Działania edukacyjne i wychowawcze prowadzimy w oparciu o współpracę wszystkich organów szkoły. W ośrodku działa również Samorząd Uczniowski, którego zadaniem jest reprezentowanie interesów wychowanka, organizowanie imprez szkolnych i integrowanie społeczności ośrodka.

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 7 w Warszawie to miejsce w którym panuje przyjazna atmosfera, w którym wychowankowie czują się bezpiecznie, a rodzice powierzają swoje dzieci bez obaw. Nasza placówka podejmuje szereg różnorodnych działań mających na celu aktywowanie wychowanków, dzięki czemu jest postrzegany jako instytucja godna zaufania i wychodząca na
przeciw potrzeb środowiska, rodziców i dzieci.

 

Kadra pedagogiczna tworzy wizerunek aktywnej placówki poprzez:

  • nowatorski i twórczy styl pracy,
  • dbanie o poziom edukacji ucznia oraz wspieranie jego potrzeb,
  • umożliwiawyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim,
  • jest placówką, w której rodzice biorą czynny udział w życiu dziecka,
  • kształcenie przywiązania i okazywanie szacunku dla bliskich osób,
  • warsztaty z udziałem rodziców,
  • naukę konstruktywnego spędzania czasu wolnego popartym szerokim wachlarzem zajęć pozalekcyjnych – piłka nożna, piłka siatkowa, tenis stołowy, zajęcia z elementami boksu, zajęcia teatralne, modelarskie, informatyczne, wolontariat, zajęcia TUS i TZA,
  • przedsięwzięcia ośrodkowe: „Dzień Rodziny” „Dzień Dziecka” „GastroHelp”
  • podtrzymywanie i pielęgnowanie tradycji świątecznych,
  • redagowanie gazetki ośrodkowej,


Poza terenem placówki 

  • współpraca ze środowiskiem lokalnym poprzez pomoc sąsiedzką,
  • udział w akacjach proekologicznych (Sprzątanie Świata),
  • włączanie się w akcje charytatywne „Góra Grosza”
  • współpraca z Żoliborskim Klubem Seniora „Promyk” oraz Przedszkolem Specjalnym nr 249 w Warszawie,
  • działania wolontariackie – współpraca ze Schroniskiem Fundacji Azyl pod Psim Aniołem, Koty z Grochowa,
  • współpraca z hipermarketem oraz Fundacją Daj herbatę, która polega na ofiarowaniu przez fundację żywności do celów gastronomicznych. Nasi wychowankowie czyszczą warzywa, gotują jedzenie, pakują do termosu i zawożą raz w tygodniu tramwajem na Dworzec Centralny. Pomagają w ten sposób osobom bezdomnym i ubogim czego wynikiem było zainteresowanie się wielu stacji telewizyjnych i radiowych,
  • udział w konkursach międzyośrodkowych,
  • udział w akcjach „Tydzień dla Australii”, „Naktętka”
  • udział w wydarzeniach kulturalnych – kino, teatr, filharmonia, muzea,

Wychowanek kończący nasz ośrodek ma pozytywny obraz samego siebie, potrafi wyrażać swoje myśli, uczucia, emocje. Jest przygotowany do radzenia sobie z trudnościami, potrafi sprostać wymaganiom stawianym w życiu osobistym oraz nawiązuje poprawne relacje z innymi ludźmi. Jest kulturalny oraz uspołeczniony. Podejmuje się różnych działań zgodnie ze swoimi zainteresowaniami oraz potrzebami.

Kadra

Kadra pedagogiczna naszego ośrodka to wykwalifikowani pracownicy, dbający przede wszystkim o właściwy rozwój i dobro każdego z podopiecznych. Głównym celem naszej pracy jest rozbudzanie w młodych ludziach ciekawości świata, rozwijanie ich pasji i zainteresowań oraz stymulowanie do samorozwoju. Staramy się stosować urozmaicone strategie nauczania i wychowania, zachęcamy do kreatywności i rozwijania myślenia krytycznego, rozwiązywania problemów i stosowania wiedzy w praktycznym działaniu. Dążymy też do systematycznej współpracy i współdziałania z rodzicami, a także wspólnego opracowywania strategii wychowania ich dzieci.

Dyrektor

p. Gorczyca Krzysztof

Wicedyrektor

p. Stanisławski Mariusz

Kierownik internatu

p. Aleksandra Zaniewska

Nauczyciele:

p. Ambroziak Anna – biologia, chemia, doradztwo zawodowe

p. Tomasz Lisowski – historia

p. Jolanta Kaczmarczyk – język polski

p. Karolina Koc – język angielski

p. Paulina Śliwińśka – biznes z zarządzanie

p. Małgorzata Choromańska – plastyka, muzyka, technika

p. Halina Shnyrko – język rosyjski

p. Marta Pruszczyńska – język polski

p. Marta Mielcuch – geografia, etyka

p. Sebastian Rębowski – wychowanie fizyczne

p. Mariusz Stępniak – matematyka, WOS, edukacja obywatelska

p. Szymon Guźniczak – matematyka

Ks. Mateusz Kulikowski – religia

p. Andrzej Ligenza – przedmioty teoretyczne zawodowe

p. Oskar Bystrzycki – przedmioty teoretyczne zawodowe

p. Izabela Adach – wychowanie fizyczne, informatyka

p. Renata Kukier – fizyka, edukacja zdrowotna

p. Ewelina Michalska – biblioteka

 

Wychowawstwo klas:

Klasa 6a – p. Marta Pruszczyńska

Klasa 7a – p. Tomasz Lisowski

Klasa 7b – p. Mariusz Stępniak

Klasa 8a – p. Anna Ambroziak

Klasa 8b – p. Paulina Śliwińska

Klasa IK – p. Oskar Bystrzycki

Klasa IIK – p. Izabela Adach

Klasa IM – p. Sebastian Rębowski

Klasa IIM – p. Szymon Guźniczak

 

Wychowawcy internatu:

Grupa I:

p. Krzysztof Pieczykolan

p. Aneta Kochel

Grupa II:

p. Marta Matczak

p. Kamil Bachura

Grupa III:

p. Łukasz Wojtczyk

p. Sławomir Malarz

Grupa IV:

p. Robert Grabowski

Grupa V:

p. Agnieszka Wilczak

p. Mieczysław Uznański

Grupa VI:

p. Adam Sokół

p. Michał Wojdyna

Grupa VII:

p. Anna Babińska

p. Marta Laskowska

Specjaliści:

p. Knot Ewa – pedagog

p. Agnieszka Borzym – pedagog

p. Maria Brzezińska – psycholog

p. Magdalena Wolska – psycholog

p. Nowak Beata Maria – terapia pedagogiczna